FLAŞ HABER
Makale Detay:
 


İMAN RÜKÜNLERİ 6 RÜKÜNDÜR:



İman, müminin mümin olabilme ispatıdır, imanı olmayan mümin değildir.



İman rükünleri 6 tanedir:  Allah’a iman, meleklere iman,  semavi kitaplara iman, bütün peygamberlere iman, ölümden sonraki dirilişe iman ve kadere iman.



Lakin Şiilerin bir kesimi, Kaderin imana rükün olmadığını söylerler, ehlisünnet ise kaderi de rükünlerden sayarlar. “Ala külli hal”, imanın tüm rükünlerine inanmayan dinden çıkar. Zira bütün din âlimleri, müfessir, muhaddis, mutasavvıf ve günümüzün en mutemet âlimi Bediüzzaman itiraf ederler ki; imanın tüm rükünlerine iman etmeyen münkir listesine girer ve dinden de çıkar.



Bazı asri ilahiyatçılar, “imanın altı rükünden ibaret olduğuna dair bir ayet kuranda yoktur” diyerek imanın altı rükünden ibaret olduğunu inkâr ederler.  Evet, bunların birçok itikadı meselelerde misyoner kesimle beraber dinin esaslarına dokunduklarını ve İslam akidesini tahrip etme çabasında olduklarını görüyoruz. Bunlar bilmiyorlar ki iman ve İslam’ın tüm rükünleri kuranda tertipli değil, belki muamma şekilde, değişik ayetlerle zikir edilmiştir. Mesela namazın farziyetinden söz ederken namazın beş farz olduğuna, her farzın kaç rekât olduğuna dair ayet yoktur. Amma Hz.Peygamberin (sav) tatbikatı var, peygamberin tatbikatı da Kur’an- Kerim gibi delildir. Peygamber (sav) Buhari’nin rivayet ettiği sahih hadisiyle imanın altı rükünden müteşekkil olduğunu tebliğ etmiştir.



Bütün peygamberlerin temel tebliğlerinin muhtevası bu altı rükündür, hepsi bu altı rükünleri tebliğ için görevlendirilmiştir. Bu rükünlerin bir tanesini inkâr eden diğerleri inkâr etmiş olur. Zira her altısı iç içedir, bir birini tamamlamaktadır. Mesela, Hz.Allah’a iman diğer rükünleri de içine alır. Zira Allah (cc)’in kendi mahlûkatıyla irtibat kurması lazımdır, bu irtibat insanla mümkündür, bu insan da peygamberdir. Peygamberin Allahtan bilgi alması direk değil ruhaniye taalluk eder, ruhani de melektir. Bu tebliğ için bir belge lazımdır, o da semavi kitaplardır, kitapların içeriği vardır, onun da bir kısmı ölümden sonraki diriliş, Haşr ve Kıyamettir.  



Bu ilahiyatçılar, konuyla ilgili Bediüzzaman’ın iman tafsilatını dinlesinler ki imanın altı rükünden ibaret olduğunu, kuranda mukarrer zikir edildiğini müdrik olup tövbelerini tecdit etsinler ve illa atileri vahim olacaktır. 



 



Bediüzzaman der ki Kur'an kitap olarak zaten bütün iman rükünlerini ispat ve izah ediyor. Hz. Peygamber (asv) Kuran’dan bağımsız değildir. Melekler kitap ile nebi arasında vasıtadır vs. Bütün iman rükünleri parçalanması mümkün olmayan bir bütün gibidir. Birisi birisine hem delil hem de neticedir. Birisini inkar etmek tümünü  inkar etmiş olur ve küfre girer. Hakka namzet ol.

Misafir Avatar
İsim
E-Posta
Başlık
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.