?>

BİNALARDA YENİLENEBİLİR ENERJİ ZORUNLULUĞU YARIN BAŞLIYOR

SPOR - 3 yıl önce

​​​​​​​Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, resmî sosyal medya hesabından yayımladığı mesajla "Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" kapsamında binalarda yenilenebilir enerji zorunluluğunun 1 Ocak 2023 tarihinde başladığını hatırlattı. Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımında, "Binalarda yenilenebilir enerji zorunluluğu 1 Ocak 2023’te başlıyor. Yeni düzenlemeyle; Binalar, kullandığı enerjinin bir kısmını yenilenebilir enerji kaynağından sağlayacak. Binalarda, normal binalara göre enerji verimliliği daha fazla olacak" denildi. Bakanlık tarafından hazırlanan ve 19 Şubat 2022 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan "Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ile binalarda yenilenebilir enerji zorunluluğu 1 Ocak 2023 tarihinde başlıyor. Yönetmelikle normal binalara göre enerji verimliliği daha fazla olan ve kullandığı enerjinin belirli bir kısmını yenilenebilir enerji kaynaklarından temin eden "Neredeyse Sıfır Enerjili Binalar" konseptine geçiş, aşamalı olarak zorunlu hale getirildi. Yönetmelikle 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren 5 bin metrekareden büyük olan tüm binaların enerji performans sınıfının en az "B" olacak şekilde inşa edilmesi ve tükettikleri enerjinin en az yüzde 5’ini yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamaları zorunlu hale getirildi. Yönetmelik kapsamındaki binaların yapı ruhsatı başvurularında ruhsat veren idarelerin BEP-TR masaüstü modülünden, yönetmelik şartlarını sağlayıp sağlamadığının kontrolü de yapılacak. "Neredeyse Sıfır Enerjili Binalar" konseptine uymayan binalara yapı kullanım izin belgesi düzenlenemeyecek. "Neredeyse Sıfır Enerjili Binalar" konseptine uyan binaların Enerji Kimlik Belgelerinde NSEB olduğu görülebilecek. Bu binalarda "C" olan asgari enerji performans sınırının "B" ye çıkarılması ile ısı yalıtım malzemesi kalınlıklarının İstanbul’da ortalama 5 santimetreden 7-8 santimetreye, Ankara’da ise 6 santimetreden 8-9 santimetreye çıkarılarak pencerelerin ısı yalıtım değerlerinin de iyileştirilmesi hedefleniyor. Bu sayede ısıl konfor şartları bozulmadan enerji tüketimlerinden ortalama yüzde 25 tasarruf sağlanması hedefleniyor.   1 Ocak 2023 tarihinden itibaren toplam inşaat alanı 5 bin metrekareyi geçen parsellerde, projeleri bu uygulamaya göre hazırlanmayan binalara ruhsat düzenlenemeyecek. Bu sayede yapılacak yapılardan dolayı Türkiye’nin enerji ithalatı faturasının da yıllık 5 milyar TL azalması sağlanacak. 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren bu uygulama 2 bin metrekare üzeri tüm binalarda yaygınlaştırılması ve kullanılan enerjinin en az yüzde 10’unun yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlanması zorunluluğu getirildi. Buna göre 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren ise Türkiye’nin enerji ithalatında yıllık azalmanın 7.5 milyar TL ye ulaşması hedefleniyor. "Neredeyse Sıfır Enerjili Binalar" konseptine geçiş aşamaları kapsamında, 2025 sonrasında kademeli olarak yerinde yenilenebilir enerji kullanımı arttırılarak, 2053 itibariyle tüm binaların sıfır enerjili, kendi enerjisini yerinde yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılayan binalar olması hedefleniyor.
Haftanın Öne Çıkanları

TİKA'DAN UZMAN YARDIMCISI ALIM İLANI

2022-12-31 13:12 - TEKNOLOJİ

HDP BATMAN MİTİNGİ YARIN

2022-12-24 19:09 - SİYASET

NÛBİHAR ‘DAN KÜRTÇE TAKVİM GELENEĞİ

2022-12-28 13:30 - GÜNDEM

KOZLUK’UN TARİHİ, KÜLTÜRÜ BU SERGİDE

2022-12-29 15:15 - KÜLTÜR

YENİ OSB NERDE OLACAK?

2022-12-24 14:03 - GÜNDEM

GENÇLER ARASI KÜLTÜR VE SANAT YARIŞMALARI BAŞLIYOR

2022-12-25 14:34 - KÜLTÜR

TEİAŞ’TA GÖREV DEĞİŞİKLİĞİ

2022-12-28 15:57 - YEREL

BELEDİYE, YENİ İMAR ÇALIŞMASINI DUYURDU

2022-12-26 13:39 - GÜNDEM

PEYZAJ ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR

2022-12-27 13:33 - YAŞAM

SASON’DA FUTSAL TURNUVASI

2022-12-30 14:56 - SPOR

İlgili Haberler

PETROLSPOR'DAN RAKİPLERİNE GÖZDAĞI!

10:01 - SPOR

PETROLSPOR’UN YENİ SEZON FORMALARI ÇIKTI

12:46 - SPOR

AMATÖR LİGİN ENLERİ: ALTIN ÇOCUK HASAN!

12:43 - SPOR

GENÇ STOPER GELECEK VAAT EDİYOR

14:33 - SPOR

BATMANLI FUTBOLCULAR MİLLİ TAKIMDA BOY GÖSTERDİ

14:30 - SPOR

Günün Manşetleri

YAZ TATİLİNDE EKRAN DEĞİL SPOR ZAMANI

11:53 - YEREL

YAŞAR CİĞER'DEN ÖĞRENCİLERE TATİL MESAJI

11:44 - YEREL

BÖLGE BASINI DİYARBAKIR'DA BULUŞTU, ÖNEMLİ MESAJLAR VERİLDİ

11:40 - YEREL

REKTÖRLÜK BİNASINDA YILAN PANİĞİ

11:33 - YEREL

60+ ÖĞRENCİLERDEN ŞAMPİYONLUK GURURU

11:31 - YEREL