15 Aralık 2017’de faaliyete başlayan sistem, vatandaş ile devlet arasında doğrudan iletişim kanalı olmayı sürdürüyor.
VATANDAŞIN TALEBİ DOĞRUDAN DEVLETE ULAŞTI
15.12.2017 – 17.12.2025 tarihleri arasında Açık Kapı’ya toplam 106 bin 425 başvuru yapıldı. Başvuruların 5 bin 992’si yüz yüze, 5 bin 647’si Vatandaş Mobil uygulaması üzerinden, 27 bin 418’i internet yoluyla, 67 bin 968’i ise e-Devlet sistemi aracılığıyla gerçekleştirildi.
BAŞVURULARIN YÜZDE 99,94’Ü SONUÇLANDI
Yapılan başvuruların büyük çoğunluğu sonuçlandırılırken, yalnızca 57 başvurunun ilgili kurumlarda değerlendirme aşamasında olduğu bildirildi. Açık Kapı başvurularında sonuçlandırma oranının yüzde 99,94 seviyesine ulaştığı açıklandı.
DEPREM SONRASI BAŞVURULAR DA SİSTEME ALINDI
6 Şubat 2023’te meydana gelen depremlerin ardından deprem bölgesinden Batman’a gelen 14 bin 466 kişinin Açık Kapı sistemi üzerinden kayıt ve başvurularının eksiksiz şekilde yapıldığı belirtildi.
EN FAZLA BAŞVURU SOSYAL YARDIM ALANINDA
Hizmet başlıklarına göre yapılan başvurularda ilk sırayı sosyal yardımlar aldı. Buna göre;
Valilik ve Kaymakamlık sosyal yardımlarına 64 bin 701 kişi,
Vefa Yardım hizmetlerine 9 bin 990 kişi,
Valilik hizmetlerine 10 bin 985 kişi,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik alanına 10 bin 434 kişi,
Eğitim hizmetlerine 4 bin 973 kişi,
Diğer hizmet alanlarına ise 5 bin 897 kişi başvuruda bulundu.
AÇIK KAPI “MİLLETİN KAPISI” OLMAYI SÜRDÜRÜYOR
Batman Valiliği yetkilileri, Açık Kapı uygulamasının “milletin kapısı” anlayışıyla vatandaşların talep, öneri ve sorunlarını doğrudan ilgili kurumlara iletme noktasında önemli bir görev üstlendiğini vurguladı. Sistemin, şeffaflık ve hızlı çözüm odaklı kamu hizmeti anlayışının somut bir örneği olduğu ifade edildi.