?>

SAĞLIKTA ŞİDDET RAPORU AÇIKLANDI

GÜNDEM - 4 yıl önce

Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası (Sağlık-Sen), ekim ayında da sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin devam ettiğini açıkladı.  Sağlık-Sen Genel Başkanı Semih Durmuş, “Ekim Ayı Sağlıkta Şiddet Raporu”nu kamuoyuyla paylaştı. Alınan önlemlere rağmen can kurtarmak gibi kutsal bir görevi ifa eden sağlık çalışanlarına yönelik şiddetin hız kesmediğini belirten Durmuş, ekim ayında her şart ve koşulda fedakarca hizmet veren sağlık çalışanlarının gündeminin ilk sıralarında şiddetin yer aldığını söyledi. Durmuş, “Sağlık alanında yaşanan şiddet olaylarının diğer iş kollarına göre daha fazla olduğu yapılan çalışmalarla ortaya konulmuştur. Üstüne üstelik hiçbir kamu kurum ve kuruluşuna silah gibi öldürücü, yaralayıcı aletle girilemezken sağlık merkezlerine dileyen dilediği gibi girilebilmektedir. Ekim ayında yaşanan 2 olay, bu durumun kanıtıdır. İlk olay Karaman'da yaşandı. Bir saldırgan, hemşireyi çalıştığı aile sağlığı merkezinde tabancayla vurdu. Ağır yaralanan hemşire bir böbreğini maalesef kaybetti. Diğer olayın adresi ise Diyarbakır oldu. Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yemek boykotu yapan sağlık çalışanlarına, firma yetkilileri silahla saldırdı. Elbette sıklıkla rastlanan bu ve benzer olaylar sağlık çalışanlarının tamamını güvensiz hissettirmekte, korku ve panik içinde çalışmalarına neden olmaktadır.” dedi.
Şiddetin aslında tüm toplumun ortak sorunu olduğunu ifade eden Durmuş, “Bundan dolayı, sağlıkta şiddetle mücadelede tüm toplum sorumlu olmalıdır. Bu bağlamda, Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere ilgili tüm kamu kurum ve kuruluşlarının yanında eğitimcilere, medya organlarına, yasama ve adli mercilere, ünlü ve rol model kişilere önemli görevler ve sorumluluklar düşmektedir. Tüm bu değerlendirmeler ışığında, Ekim ayında yaşanan şiddet olaylarına baktığımızda, 32 saldırganın neden olduğu 19 şiddet vakasında, 36 sağlık çalışanının mağdur olduğunu görüyoruz. Ay boyunca yaşanan 19 şiddet olayının 13’üne hasta ve hasta yakınları neden olurken, 6’sına kendini bilmez kişiler sebebiyet verdi.” ifadelerini kullandı.
Haftanın Öne Çıkanları

UZM. DR. KEMEÇ UYARDI

2022-11-16 15:21 - SAĞLIK

TÜRKAK PERSONEL ALACAK

2022-11-19 13:28 - TEKNOLOJİ

SASON’UN YERLİ LEZZETİ

2022-11-12 14:52 - TEKNOLOJİ

DOLANDIRICILIK OPERASYONLARI

2022-11-15 11:18 - TEKNOLOJİ

HAVALAR SOĞUYUNCA SAKATATA TALEP ARTTI

2022-11-15 11:19 - YEREL

20 YILLIK EĞİTİMCİ CANINA KIYDI

2022-11-18 15:18 - GÜNDEM

EĞİTİM-SEN “MOBBİNG CEZALI OKUL MÜDÜRÜ GÖREVDEN ALINMALIDIR”

2022-11-17 14:39 - EĞİTİM

LEZZETİN ADRESİ YÜCE DÖNER

2022-11-16 15:18 - YAŞAM

TEKSTİL ZİRVESİ BATMAN'DA

2022-11-18 12:57 - EKONOMİ

BAŞARININ SIRRI ‘AİLE BAĞLARI’

2022-11-17 14:50 - YEREL

İlgili Haberler

BATMANLI KAYMAKAM ENES ÖZKAN’A YENİ GÖREV

22:35 - GÜNDEM

YETKİ BELGESİZ SATIŞA MİLYONLUK CEZA

10:20 - GÜNDEM

BATMAN’DA YARGININ ZİRVESİNDE GÖREV DEĞİŞİMİ

14:26 - GÜNDEM

HÜDA PAR’DAN ‘RAHMİ KOÇ’ AÇIKLAMASI

12:58 - GÜNDEM

BATMAN BAROSU'NDAN RAHMİ KOÇ'A TEPKİ

11:39 - GÜNDEM

Günün Manşetleri

BEBEK ÖLÜMLERİNDE DİKKAT ÇEKEN DÜŞÜŞ

16:52 - YEREL

MÜFTÜ DURMUŞ'TAN CAMİ ZİYARETİ

16:23 - YEREL

KOZLUK'TA BUĞDAY YÜKLÜ KAMYON KAZA YAPTI

15:23 - YEREL

TEMA BATMAN, BİR YILDA 155 DOĞA ETKİNLİĞİNE İMZA ATTI

15:20 - YEREL

GÜVENLİK PERSONELİNDEN PROTOKOL ZİYARETİ

15:18 - YEREL