<div>Batman'da 17 yıldır spot sektöründe faaliyet gösteren 27 yaşındaki Muhammed Eteker, düğün sezonuna rağmen satışların durgunluğuna dikkat çekti.</div> <div>10 yaşında mesleğe başlayan Eteker, özellikle son yıllarda ekonomik koşulların ev kurma sürecini zorlaştırdığını belirtti.</div> <div> </div> <div>Eteker, düğün sezonunun başlamasına rağmen beyaz eşya ve mobilya satışlarında beklenen hareketliliğin yaşanmadığını ifade ederek, “Eskiden gençler evlenince hemen ayrı eve çıkardı. Şimdi ise maddi imkânsızlıklar nedeniyle çoğu çift baba evinde evleniyor. Aynı evde iki aile iç içe yaşıyor” dedi.</div> <h4><strong>3 MİLYONLUK DÜĞÜN MASRAFI: “BİZ BÖYLEYSEK HALK NE YAPSIN?”</strong></h4> <div>Kendi ailesinde yapılan bir düğüne 3 milyon TL harcadıklarını belirten Eteker, “Biz spot işi yapmamıza rağmen bu kadar masraf ettik. İnsanlar nasıl ev kuracak, nasıl evlenecek?” diye sordu.</div> <div></div> <h3><strong>SPOT ÜRÜNE TALEP ARTIYOR, TERCİH DÜŞÜK FİYATLI ÜRÜNLERDEN YANA</strong></h3> <div>Eteker, vatandaşların artık sıfır ama uygun fiyatlı ürünleri tercih ettiğini vurgularken, spot kavramına da açıklık getirdi: “Spot ile spotçuluk karıştırılıyor. Spot ürün; sıfır, peşin alımla indirimli olarak satılan ürünlerdir. Her markadan ürün bulunur. Spotçu ise genellikle ikinci el ya da defolu ürünleri satan kişidir. Biz fabrikalardan sıfır ve indirimli ürünleri peşin alıyoruz. Sürümden kazanıyoruz.”</div> <div>Muhammed Eteker, sektördeki en büyük değişimin tüketici tercihlerinde olduğunu belirterek, alım gücünün düşmesiyle birlikte lüks yerine temel ve ekonomik ürünlere yönelimin arttığını söyledi.</div>