<div>Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, tüketicileri yanıltıcı içeriklerden korumak amacıyla yıl boyunca farklı sektörlerde incelemelerini sürdürdü.</div> <div>Temmuz ayı toplantısında özellikle sağlık ürünleri ve gıda takviyeleri, emlak ilanları, turizm reklamları, iletişim ve finansal hizmetler ile sosyal medya içerikleri mercek altına alındı.</div> <div>Bakanlığın paylaştığı verilere göre, temmuz ayında görüşülen 134 dosyadan 122’si mevzuata aykırı bulundu. Bu dosyalara toplamda 15 milyon 733 bin lira para cezası kesilirken, 3 dosyada durdurma kararı verildi.</div> <h4>Reklam Kurulu, yılın ilk 7 ayında aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara ilişkin 875 dosyada tespit edilen ihlaller için toplam 156,8 milyon lira ceza kesildi.</h4> <div>Bunların 875’i aldatıcı veya haksız ticari uygulama kapsamında değerlendirildi. Kurul, bu kapsamda 156 milyon 856 bin TL idari para cezasının yanı sıra 73 dosya için erişim engeli kararı da aldı. </div> <div></div>