<div>Ekmen, birçok sektörde yapısal denetim eksikliği bulunduğunu vurguladı. 85 milyonluk nüfusun 85 milyon tüketici demek olduğunu hatırlatan Ekmen, enflasyonist dönemin yol açtığı ahlaki bozulmanın fiyat ve hizmet aldatmacalarını artırdığını söyledi.</div> <div>Bankacılıktan e-ticarete, küçük esnaftan restoranlara kadar geniş bir alanda denetim zafiyeti görüldüğünü belirten Ekmen, “Bu süreçlerin koordinasyonunu üstlenmek Bakanlığın sorumluluğudur. Piyasadaki denetimler zayıf, tüketici hakem heyetleri ise yük altında eziliyor” dedi.</div> <div>Mevcut ekonomik ortamın fırsata çevrildiğini dile getiren Ekmen, gerçek maliyet ile fiyat arasındaki bağın koptuğunu, bunun hem enflasyonu şişirdiğini hem de fiyatı görünmez hale getirdiğini ifade etti.</div> <h4>E-ticarette kullanıcı aleyhine çalışan algoritmalara dikkat çeken Ekmen, servislerin üretici hatalarını “kullanıcı hatası” diye kodlayarak süreçleri çıkmaza sürüklediğini söyledi.</h4> <div>Ekmen, dijital denetim mekanizmalarının güçlendirilmesi gerektiğini de vurguladı. Market fiyatlarının karşılaştırılmasına yönelik adımların e-ticaret sitelerini de kapsayacak şekilde genişletilmesini isteyen Ekmen, tüketicinin üretici karnelerine erişim hakkı olması gerektiğini belirtti.</div> <div>“Bir firma denetimden geçer not aldıysa bu şeffafça yayınlanmalı. Vatandaş bir markanın denetlenip denetlenmediğini, sonuçların ne olduğunu kolayca görebilmeli” dedi.</div> <div>Ekmen, mevzuattaki engellerin giderilmesi ve kamunun tüketiciyi koruyan daha görünür bir denetim sistemi kurması gerektiğini söyleyerek konuşmasını tamamladı.</div>