<div>Hava sıcaklığının 40 derecenin üzerine çıktığı kentte, sıcaktan bunalan manda sürüleri Batman Çayı'nın serin sularına girerek serinlemeye çalıştı.</div> <div>Meteoroloji verilerine göre sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği Batman'da, öğle saatlerinde termometreler 40 derecenin üzerini gösterdi.</div> <div>Kavurucu sıcaklar nedeniyle vatandaşlar gölgelik alanları tercih ederken, hayvanlar da serinleyebilmek için farklı yöntemlere başvuruyor.</div> <div>Kent merkezine yakın bölgelerde otlayan manda sürüleri, yükselen sıcaklık karşısında Batman Çayı'na girerek adeta suyun içerisinde kayboldu.</div> <div>Vücutlarının büyük bölümünü suya bırakan mandaların, sadece baş ve sırt kısımlarının görünmesi dikkat çekti. Serin suların içerisinde uzun süre kalan hayvanlar, bu şekilde vücut sıcaklıklarını dengelemeye çalıştı.</div> <div>Özellikle sıcak havalara karşı hassas olan mandaların su ve çamur içerisinde vakit geçirmeyi tercih ettiği bilinirken, Batman Çayı da bu günlerde onlar için doğal bir serinleme alanına dönüştü.</div> <div>Çay kenarında oluşan manzara, sıcak havanın etkisini gözler önüne sererken, bölgeden geçen vatandaşların da ilgisini çekti.</div> <h4>Batman'da önümüzdeki günlerde de yüksek sıcaklıkların etkisini sürdürmesi bekleniyor.</h4>