USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

İŞLERİNİ İHMAL EDENLERE SORUŞTURMA AÇILACAK

İŞLERİNİ İHMAL EDENLERE SORUŞTURMA AÇILACAK

Sason Kaymakamı Abdullah Özadalı, kamu işlemlerinde işlerini ihmal eden ve geciktirenler hakkında soruşturma açılacağını söyledi. Sason Kaymakamı Abdullah Özadalı Başkanlığında Ocak Ayı Aylık Takip ve Koordinasyon Toplantısı (ATAK) gerçekleştirildi. Toplantıda kamu hizmetlerin aksamaması, vatandaşlara kibar davranma ve mevzuatların takibi gibi kararlar alındı.  Ayrıca; yapılacak olan resmi yazışmalar Resmi Gazete’ de yayımlanan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine uyulması, yazışmanın konusu ve mahiyetine göre yasal mevzuatlara atıfta bulunulması ve yasal dayanakların yazılması, Kamu Kurum ve Kuruluşlarının cevabi yazılarının geç gelmemesi için gerekli tedbirlerin alınması, yazılara kesinlikle yazılı olarak cevap verilmesi, sözlü olarak bilgi verilmemesi sağlanması istendi. Öte yandan verilen emir ve talimatların kamu yararı gözetilerek gecikmeksizin, zamanında, amacına uygun ve net olarak ifade edilmek suretiyle yerine getirilmemesi durumunda ilgililer hakkında soruşturma açılacağının bilinmesi hatırlatıldı.

VATANDAŞLARA SAYGILI OLUNMASI İSTENDİ

Yapılan iş ve işlemlerde kurumlar arası bilgi akışının paylaşımın ve diyalogun etkin sağlanması, aksaklık yaşanması durumunda aksaklığı ilişkin konu hakkında Kaymakamlık Makamının ayrıntılı olarak bilgilendirilmesi istendi. Ayrıca personelin mesaiye riayet etmesi, yazışmaların titizlikle takibi, işlemlerin yazılı olarak takip edilmesi,  yasal dayanaklara dikkat edilmesi ve bürokratik işlerin hızlı yürütülmesi de istendi. Bir diğer dikkat çekici karar da, işlemlerde sözlü değil, yazı ile bilgilendirmelerin yapılması da kararlaştırıldı. Toplantıda alınan bazı kararlar şöyle: “Hizmetlerin aksamadan, süratle yürütülebilmesi açısından kamu kurum ve kuruluşları arasında uyum ve koordinasyonun sağlanması, saygı ve nezaket kurallarına riayet edilmesi, vatandaşa yönelik hizmetlerde insan haklarına riayet edilerek güler yüzlü, hızlı ve şeffaf hareket edilmesi gerekmektedir. Kurumların insan odaklı hizmet anlayışının benimsenerek, hızlı ve etkin bir hizmet sunulması için azami çabanın gösterilmesi,  Şehit yakını ve gazilerin kamu kurum ve kuruluşlarındaki işleri ile ilgili her türlü talep ve sorunların çözümü noktasında yardımcı olunması” gibi hususlara dikkat çekildi. 

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ