?>

CİMER’E İLGİ ARTIYOR

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) 2023 yılında başvuru sayısı yüzde 23 artışla 7 milyon 650 bine ulaştı.

TEKNOLOJİ - 2 yıl önce

Vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımını kolaylaştırma ve katılımcı yönetim anlayışını toplumun tüm kesimlerine yaymayı amaçlayan CİMER’e başvuru sayısı 2023'te arttı.
İstek, şikâyet, bilgi edinme, görüş ve öneri, "Yönetime Katıl", "Türkiye Yüzyılı Hayalini Paylaş" ve teşekkür türlerindeki başvuruların elektronik olarak yönetime hızlı ve kolay bir şekilde ulaştırılmasına aracılık eden CİMER'e başvuruların yüzde 98'i internet üzerinden yapılırken yüzde 2'si posta ve şahsen müracaat yoluyla gerçekleşti.
İnternet üzerinden yapılan başvuruların da yüzde 85'i mobil telefon ve tablet ile yapılırken geçen yıl ilk kez akıllı televizyonlar aracılığıyla da CİMER'e başvuru yapılması dikkati çekti.
Vatandaşların yalnızca şikayet ve taleplerini değil aynı zamanda her konudaki düşünce, görüş ve önerilerini de ilettiği CİMER'e 2023 yılında 253 bin teşekkür, görüş ve öneri başvurusu yapıldı.
Deprem Acil uygulamasına 2 milyon vatandaş başvurdu
Tüm ülke genelinde ve çeşitli etkinliklerle yıl boyunca kutlanan Cumhuriyet'in 100. yılına ilişkin halkın görüş ve fikirlerini almak üzere hizmete sunulan "Türkiye Yüzyılı Hayalini Paylaş" platformuna da 39 bin başvuru geldi.
Geçen yıl 6 Şubat'ta meydana gelen Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından aynı gün hizmete alınan "CİMER Deprem Acil" uygulaması ile "CİMER Çağrı Merkezi"ne ilk 3 ayda 2 milyon vatandaş müracaat etti.
Söz konusu başvurular, vatandaşların acil ihtiyaçlarını bir an önce karşılayabilmek amacıyla deprem bölgesindeki kamu kurumu yetkilileriyle paylaşılıp çözüm üretilmeye çalışıldı.
Depremler, CİMER'deki istatistiki verilere de doğrudan yansıdı.
Nüfusa oranla en çok başvuru yapan iller sırasıyla Malatya, Hatay, Adıyaman, Kahramanmaraş, Gaziantep, Yalova, İzmir, Muğla, Ankara ve İstanbul olarak gerçekleşti.
En az 2 kamu personeli tarafından okunan başvuruların doğru bir şekilde analiz edilerek karar alıcılara kılavuzluk etmesi amacıyla 2023 yılında toplam 238 bülten, rapor ve yayın hazırlandı.
2022 yılında görme, işitme ve konuşma engelliler için hayata geçirilen "Engelsiz CİMER" uygulaması kapsamında da 2 bin 840 kişi CİMER'e başvuruda bulundu.
2023'te CİMER'e başvuru yapan vatandaşların yüzde 47,3'ü üniversite mezunlarından yüzde 32,4'ü ise lise mezunlarından oluştu.
CİMER'e yapılan başvuruların doğruluğunu ve vatandaşların güvenliğini artırmak amacıyla başvuru aşamasına "çift faktörlü doğrulama" zorunluluğu getirildi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, yaptığı değerlendirmede, devletle millet arasında iletişim köprüsü olan CİMER'e büyük önem verdiklerini belirterek, CİMER'in vatandaşların yönetime ortak olmasını sağlayan en etkili araçlardan birisi olduğunu söyledi.
Haftanın Öne Çıkanları

CİMER’E İLGİ ARTIYOR

2024-01-22 11:05 - TEKNOLOJİ

Futsal Kadınlarda Şampiyon Batman Spor Lisesi

2024-01-21 16:06 - SPOR

İki tır çarpıştı: Biri ağır iki yaralı

2024-01-15 15:00 - GÜNDEM

Genç beyinler projelerini sergiledi

2024-01-17 17:01 - EĞİTİM

Ak Parti Batman Belediye Başkan Adayı belli oldu

2024-01-18 15:04 - SİYASET

Uzm. Dr. Evren Ekingen, Antalya İl Sağlık Müdürü oldu

2024-01-16 19:48 - SAĞLIK

Güneş, Çamlıtepe Muhtar Adayı

2024-01-18 14:44 - YEREL

Anor Takı-Aksesuar Petrol City’de açıldı

2024-01-21 11:49 - YEREL

Öztüzün'den ilk açıklama: Borcumuz arttı

2024-01-21 16:53 - SİYASET

Floor Curling’in Yıldızları belli oldu

2024-01-16 16:22 - YAŞAM

İlgili Haberler

YAPAY ZEKÂ SİYASİ ALGIYI ŞEKİLLENDİREBİLİR

12:48 - TEKNOLOJİ

İNSAN–BOT AYRIMI YOK OLUYOR

10:38 - TEKNOLOJİ

İNTERNET GENELİNDE ERİŞİM SORUNU: X VE BİRÇOK SİTE ÇÖKTÜ

16:24 - TEKNOLOJİ

GOOGLE MAPS'E YAPAY ZEKA DESTEĞİ

10:59 - TEKNOLOJİ

ÖĞRENCİLER ROBOT KÖPEKLE TANIŞTI

11:10 - TEKNOLOJİ

Günün Manşetleri

PARK HALİNDEKİ OTOMOBİL YANDI

17:05 - YEREL

BATMAN SANAYİSİ BÜYÜYOR, İSTİHDAM ARTIYOR

17:30 - YEREL

ENERJİ VE FİNANSMAN BAŞLIKLARI ANKARA’DA GÖRÜŞÜLDÜ

17:25 - YEREL

EKMEN: KIRA DAĞI’NDA TÜNEL ŞART

17:22 - YEREL

HEKİMLERE MALPRAKTİS VE HUKUKİ KORUNMA YOLLARI ANLATILDI

17:19 - SAĞLIK