Batman İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi olarak yayınlanacak olan ‘eTwinning’ projede bu hafta ‘iLearn Science’ projesi yer alıyor. Türkiye’den Batman Fen Lisesi, Fransa, Yunanistan gibi ülkelerden önemli eğitim kurumları ortaklaşa projede yer alıyor. ‘iLearn Science eTwinning’ projesi uzaktan eğitim sürecinde öğrencileri motive ederek, akranlarıyla işbirlikçi çalışmalar yapmalarını sağlayarak, içerik üretmelerini isteyerek bu süreçte karşılaşacakları psikolojik problemlerle başa çıkmaları amacıyla oyunlaştırma yöntemini araç olarak kullanılıyor. Kuruculuğunu Türkiye’den Batman Fen Lisesi İngilizce öğretmeni Selen Soylu, Fransa’dan Lyceè Polyvalent Louise Michel, Gisors Lisesi Fen bilimleri öğretmeni Cathy Angibaud üstlenmiştir ve proje ortağı okul olarak da Yunanistan’dan 2nd GEL Ierapetra Lisesi'nden Fen Bilimleri öğretmeni Maria Koufaki birlikte yürütüyorlar.
PANDEMİ SÜRECİNDE GELİŞEN FİKİR…
Pandemi sürecinde öğrencilerin internetten oyunlara yönelmesi bazı eğitimcileri harekete geçirdi. Kuruculuğunu Batman Fen Lisesi (Türkiye) İngilizce öğretmeni Selen Soylu ve Lyceè Polyvalent Louise Michel, Gisors Lisesi (Fransa) Fen bilimleri öğretmeni Cathy Angibaud üstlenmiştir ve proje ortağı okul olarak da 2nd GEL Ierapetra Lisesi'nden (Yunanistan) Fen Bilimleri öğretmeni Maria Koufaki birlikte yürüttükleri proje hayata geçiriliyor. Okul yönetimi tarafından yapılan açıklamada “Oyun oynamak her yaş grubu için eğlenceli bir aktivitedir ve internetin kullanımının dünyanın her yerinde yaygınlaşmasıyla birlikte günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. 2020 yılında meydana gelen Pandemi nedeniyle de geleneksel oyunlar yerini dijital oyunlara bırakmıştır. İyi tasarlanmış oyunlar öğrenciler için bir motivasyon kaynağıdır aynı zamanda. Bu sebeple eğitimde oyunlaştırma kavramı son zamanlarda eğitimcilerin ve araştırmacıların ilgisini çekmeye başlamıştır. Projeye dâhil olan öğrenciler, bu proje ile Kimya ve Fizik gibi derslere olan ilgiyi arttırmak için uluslararası takımlar kurarak çeşitli web 2.0 araçlarıyla içerikler üreteceklerdir. Proje sonunda ortak ülkeler ile geliştirdikleri bu oyunları e-book haline getirip bir öğretim materyali elde edeceklerdir. Proje kurucusu Selen Soylu'ya ve tüm proje ekibine teşekkür eder, başarılar dileriz” şeklinde açıklama yapıldı.