Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi’nin devreye alınmasıyla birlikte bekleme sürelerinin azalması, yakıt tasarrufu sağlanması ve trafik akışının hızlanması hedefleniyor.
TRAFİK YÖNETİMİNİN KALBİ HİZMETE GİRDİ
Batman Belediyesi tarafından kurulan Trafik Komuta ve Kontrol Merkezi düzenlenen törenle hizmete açıldı. Kent genelindeki trafik akışını anlık olarak takip edecek merkez, ulaşım yönetiminde teknolojinin daha etkin kullanılmasını sağlayacak.
Belediye ek hizmet binasında gerçekleştirilen açılış törenine Batman Valisi Ekrem Canalp, vali yardımcıları, kaymakamlar, kurum müdürleri, siyasi parti temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı.
CANALP: BATMAN'IN GELECEĞİ İÇİN PLANLIYORUZ
Açılışta konuşan Batman Valisi Ekrem Canalp, merkezin yalnızca bugünün değil, geleceğin Batman'ı için hayata geçirilen önemli yatırımlardan biri olduğunu söyledi.
Canalp, kentin önümüzdeki yıllarda trafik ve ulaşım sorunu yaşamaması için çevre yolları, yeni bulvarlar ve akıllı ulaşım sistemlerinin birlikte planlandığını belirterek, şehir içindeki yoğunluğun alternatif güzergahlara yönlendirilmesiyle ulaşımın daha rahat hale geleceğini ifade etti.
37 KAVŞAK TEK MERKEZDEN İZLENİYOR
Yeni sistem kapsamında kent genelindeki 37 sinyalize kavşak akıllı ulaşım teknolojisiyle yönetiliyor. Yaklaşık 38 bin 500 metrelik fiber optik altyapıyla desteklenen sistem sayesinde trafik yoğunluğu anlık olarak analiz ediliyor.
Yoğunluğun arttığı bölgelerde trafik ışıklarının süreleri otomatik olarak değiştiriliyor. Böylece sürücülerin bekleme süreleri azalırken, trafik akışının daha düzenli hale gelmesi sağlanıyor.
YAPAY ZEKA TRAFİĞİ ANALİZ EDECEK
Merkezde kullanılan yapay zeka destekli yazılımlar, kavşaklardaki araç yoğunluğunu analiz ederek trafik akışını optimize ediyor. Sistem sayesinde gereksiz dur-kalkların azaltılması, yakıt tüketiminin düşürülmesi ve karbon salımının azaltılması amaçlanıyor.
Yetkililer, bu uygulamanın hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli kazanımlar sağlayacağını belirtti.
AMBULANS VE İTFAİYEYE YEŞİL KORİDOR
Yeni sistemin en dikkat çeken özelliklerinden biri de acil müdahale araçlarına sağladığı öncelik oldu.
Ambulans, itfaiye, polis ve jandarma araçları görev sırasında güzergâhlarındaki sinyalizasyon sistemleri tarafından algılanacak ve trafik ışıkları bu araçların geçişine uygun şekilde otomatik olarak düzenlenecek. Böylece acil durumlara müdahale süresinin önemli ölçüde kısalması hedefleniyor.
BİR KAVŞAKTA YÜZDE 25 PERFORMANS ARTIŞI
Sistemin pilot uygulamalarından elde edilen veriler de dikkat çekti.
Günlük 65 binin üzerinde aracın kullandığı Emniyet Kavşağı'nda yapılan ölçümlerde trafik performansının yüzde 25 arttığı belirlendi. Aynı noktada günlük 649 litre yakıt tasarrufu sağlanırken, 1 tonun üzerinde karbon salımının önüne geçildiği açıklandı.
Araç başına ortalama 17 saniyelik zaman kazancı elde edildiği belirtilirken, bu verilerin 37 kavşağın tamamına yayılmasıyla çok daha büyük sonuçlar alınmasının beklendiği ifade edildi.