?>

Hasat başladı, çiftçi şikayetçi!

Batman'da yaklaşık 70 bin dönüm ekili alanda ve 40 dereceyi aşkın sıcakta başlayan mısır hasadından 90 bin tonu aşkın rekolte bekleniyor.

YAŞAM - 3 yıl önce

Gübre, ilaç, akaryakıt ve elektrik gibi önemli girdi maliyetlerine rağmen mısır alım fiyatının ton başına 6 bin lira olarak belirlenmesinin kendilerine yapılan büyük bir haksızlık olduğunu belirten mısır üreticileri, bu yıl hayal kırıklığı yaşadıklarını ifade etti. Ürün ekemeyecek duruma geldiklerini vurgulayan mısır üreticileri, yetkililerden mısır alım fiyatının güncellenmesini istedi. "Çiftçi mağdurdur" Bu senenin hasadına başladıklarını ancak buruk bir sevinçlerinin olduğunu belirten mısır üreticisi Şaban Kılıçarslan, "Her yılki hasattan seviniyorduk, fiyatımız iyiydi. Bu yılki verilen fiyat bayağı düşük. Yüzde 5'lik gibi bir rakam verilmiş. Bundan dolayı çiftçi çok mağdurdur, zarar etmektedir. Maliyetlerimiz dönüm başına 7 bin TL'ye yaklaşırken ton başına 6 bin lira verilmesi çok komik bir rakam. Gübrenin, mazotun, ilacın yüzde 100 arttığı bir dönemde çiftçiye yüzde 5 verilmesi bayağı mağdur etmiştir." dedi. "Devletin sesimizi duymasını istiyoruz" Aşırı hava sıcaklığı nedeniyle bu yıl verimlerinin de düşük olduğunu belirten Kılıçarslan, "Bizler mısırın ton başına en az 8 bin TL fiyat bekliyorduk. Geçen yıl 5 bin 700 lirayken bu yıl 6 bin lira olması komiktir. Gelecek yıl ekemeyecek durumdayım. Bütün çiftçi arkadaşımızda bizim gibi mağdurdur. Devletin sesimizi duymasını ve fiyatı güncellemesini istiyoruz. 8 bin veya 8 bin 500 lira gibi bir rakam verirlerse bizi mutlu eder." diye konuştu. "Böyle giderse, herkes traktörünü satacak" Emeklerinin karşılığını alamamaktan şikâyet eden bir diğer mısır üreticisi Abdülbari Tekin ise şunları söyledi: "Mahsulümüzün hasadına başladık. Milletimize hayırlı olsun. Mahsulümüzde biraz düşüş var. Ayrıca bizlere geçen yılın neredeyse aynı fiyatı verdiler. 30 kuruş fazla verilmiş. Mazotun litresi 22 liradan 39 liraya çıkmış. Gübre 9 buçuktan 15 liraya çıkmış. Şu anda tüm çiftçiler zarardadır. Biraz daha fiyat artsaydı iyi olurdu. Çiftçiler mağdur olmazdı. Ama şu an çiftçi gerçekten mağdurdur. Gübresidir, mazotudur, elektriğidir… Eğer devlet önümüzdeki dönem yine böyle davranırsa bütün çiftçiler batacak. Herkes traktörünü satacak. Çünkü yapamaz. Çiftçi mağdur olmasın." 

 
Haftanın Öne Çıkanları

Av yasağı 1 Eylül'de sona eriyor

2023-08-28 10:02 - YAŞAM

Batman'da olaylı gece: 6 yaralı

2023-08-26 23:53 - GÜNDEM

Çile yoluna ilk kazma

2023-08-30 17:07 - GÜNDEM

Kanser aşısı kullanıma sunuldu

2023-08-30 11:35 - SAĞLIK

Eş zamanlı denetimler başladı

2023-08-28 17:17 - GÜNDEM

Batmanlıların yatırım gözdesi Tatvan!

2023-08-29 18:04 - GÜNDEM

Petrolspor'dan rekor kıran tanıtım!

2023-08-30 17:18 - SPOR

Ramanlı'dan 'Kürtçe' tepkisi

2023-08-31 17:06 - SİYASET

Batman’dan Bodrum’a uzanan başarı

2023-09-01 17:28 - YAŞAM

Safra, sindirime yardımcı bir sıvıdır

2023-08-31 12:27 - SAĞLIK

İlgili Haberler

MERETO'DA İLKBAHAR YENİ BAŞLADI

10:21 - YAŞAM

TOKİ BAŞVURULARI BAŞLADI: 588 KONUT SATIŞTA

10:32 - YAŞAM

İLUH DERESİNDE HAYAT MÜDAHALESİ!

18:46 - YAŞAM

SINAVA 5 KALA AK GENÇLİK SAHADAYDI

17:04 - YAŞAM

LGS GÜNÜNDE OKUL ÖNLERİNDEYDİLER

16:54 - YAŞAM

Günün Manşetleri

GÜLTEPE ADEM’DEN BİRLİK VE BERABERLİK AŞURESİ

16:48 - YEREL

GERÇEKLER ORTAYA ÇIKMALI

16:40 - YEREL

İMRAK, MEHİNA SARIMSAĞI HASADIYLA VEDA ETTİ

16:38 - YEREL

SKANDAL BAKIM MERKEZİNE 16 TUTUKLAMA

16:04 - YEREL

BAŞKAN ÇETİN: VATANDAŞLA İÇ İÇE OLMAYA DEVAM EDİYORUZ

15:50 - YEREL