Meclis’te düzenlenen basın toplantısına komisyonun diğer üye milletvekilleri de katılırken, pandemi süreciyle birlikte Türkiye’de 16 milyon 529 bin 169 öğrencinin eğitim kurumlarından uzak kaldığı ifade edildi. Çocukların internet başında ders videolarını yarım bıraktıklarını, çoğunun derslere ilgisinin azaldığını, internet ve bilgisayar-tablet bulamayan halen öğrencilerin olduğunu, evde öğrencilerin ders saatinin çakıştığını ve buna benzer sorunların olduğunu belirten Tiryaki, “Türkiye’de ödevler için bilgisayara erişimi olan öğrencilerin ortalaması Türkiye’de yüzde 70’in altında kalıyor. ‘Avantajlı okullarda’ okuyan öğrencilerde ise bu oran yüzde 90’a yaklaşıyor. Yine 77 ülkenin kıyaslandığı OECD raporuna göre, Türkiye , ‘İnternet bağlantısına erişimi olan öğrenciler’ listesinde 70’inci sırada. Çarpıcı bir örnek olması açısından Ankara’nın 928 mahalle köyüne internet ulaştırılması için büyükşehir belediyesinin yakın zamanda çalışma başlatması, durumun vahametini göstermektedir” dedi.
RAPORUN DETAYLARI
Tiryaki’nin açıkladığı raporun detayları şöyle: “Uzaktan eğitim süreçlerinde asıl sorun öğrencilerin tamamına ulaşmanın mümkün olmaması olduğu halde bu yönde tedbir alınmamıştır. Öğrenci ve öğretmenlere yönelik ücretsiz internet, tablet/bilgisayar dağıtılması, vergilerin kaldırılması gibi öneriler Bakanlıkça gündeme dahi getirilmemiştir. Uzaktan öğretim programlarının ne kadar yeterli ve esnek olduğu tartışmalıdır. Öğrencilere bilgi aktarımı yapılması ve müfredatın yetiştirilmesinin uzaktan eğitimde de ön plandaydı. Gerek canlı derslerin planlamasında, gerekse EBA TV yayınlarında çocukların sosyal-toplumsal gelişimine, bireysel ilgi ve yeteneklerine yönelik hiçbir çalışmaya yer verilmemiştir. Programların içeriğinin bu süreçteki temel işlevi bireysel ve toplumsal normalleşmeye katkı sağlamak olmalıydı. EBA içeriklerinin yetersizliği, yabancı dil gibi bazı dersler için ise EBA’da kullanıma sunulmuş hiçbir içeriğin olmaması özellikle uzaktan eğitim sürecinde daha net bir şekilde fark edilmiştir. İçerik yönünden zayıf olması yanında EBA alt yapısından kaynaklanan erişim problemleri de süreci olumsuz etkilemiştir. EBA’nın yetersizliği nedeniyle EBA dışı güvenlik sorunu yaşanan platformlar kullanılmıştır. Canlı ders uygulamalarında EBA alt yapısının yetersizliği, sistemin sürekli çökmesi gibi sorunların yanında öğretmenlere aynı derste 1’den fazla sınıf atamasının yapılması öğrenci sayısının 100’leri bulmasına hatta özellikle kalabalık sınıflarda 100’ü geçmesine neden olmuştur. Pedagojik olarak bu kadar öğrenci ile aynı anda ders işlemek, öğrencilere söz hakkı tanımak mümkün değildir”