Resmi Gazete’de yayımlanan tebliğle, şirketlerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutmaları zorunlu hale getirildi.
TEBLİĞ YÜRÜRLÜĞE GİRDİ
Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
KAPANIŞ ONAY SÜRESİ UZATILDI
Yeni düzenlemeyle, elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamındaki şirketlerin, fiziki olarak tuttukları defterlerin kapanış onayını yaptırma süresi 2 aydan 6 aya çıkarıldı.
FİZİKİ DEFTERE DÖNÜŞ MÜMKÜN
Ayrıca, yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler yeniden fiziki deftere dönmek istediklerinde, yönetim kurulu kararı alarak bunu Ticaret Bakanlığı’na bildirecek. Bu durumda elektronik defter sistemde kapatılacak, fiziki defterin açılış onayı ise Bakanlıkça verilen belge üzerine noter tarafından yapılacak.