<div><strong>Hasar oranı %60</strong>'ın altında kalan araçlar tamir edilerek artık trafiğe dönebilecek.</div> <div><strong>1 Temmuz 2025</strong> tarihinde devreye girecek olan yeni düzenlemeye sayılı saatler kaldı.</div> <div>Yeni düzenleme ile Tam hasar ve Ağır hasar ayrımı gözetilecek ve bu kriterlere göre değer biçilecek.</div> <div> </div> <div>Kaza sonrası Tam hasar ve ağır hasar açık bir şekilde belirtilecek.</div> <div>Bir aracın KDV dahil onarım masrafı, o aracın güncel piyasa değerini aşıyorsa eğer o araç tam hasar sayılacak ve <strong>Noterden hurda tescil belgesi</strong> çıkartılarak sigorta şirketi tarafından tazminat ödemesi istenilebilecek.</div> <div> </div> <div>Eğer <strong>Hasar oranı %60</strong>’ı geçerse araç <strong>ağır hasarlı</strong> sayılacak.</div> <div> </div> <div>Araçta kaza sonrası oluşan hasar onarım bedeli piyasa değerinin %60’ını aşarsa araç ağır hasarlı kabul edilecek.</div> <div>Eğer araçtaki hasar piyasa değerinin %60’ının altında kalıyorsa araç ağır hasarlı sayılmayacak.</div> <div> </div> <div>**Önem arz eden parçaların hasar alması durumunda oran %60’ın altında kalsa bile araç pert olarak değerlendirilecek.</div> <div> </div> <div>Bu parçalar;</div> <div> </div> <div><strong>-Şasi kolları , marşpiyeller , tavan sacı , hava yastıkları</strong></div> <div><strong>-Elektrikli araç bataryası ve enerji hatları</strong></div> <div><strong>-Ana elektrik tesisatı</strong></div> <div> </div> <div> </div> <div> </div> <div>%60’ı geçen ağır hasarlı araçların çekme belge işlemleri Noter aracılığı ile gerçekleştirilecek ve gerçekleştirilen bu işlem sigorta şirketine ibraz edilecek.</div> <div>ibraz edilen evrak sonrası <strong>sigorta şirketi</strong> tarafından tazminat ödemeleri istenilebilecek.</div>