Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş. (TÜRASAŞ) tarafından geliştirilen yeni ana hat lokomotifi projesinin, Türkiye’nin ilk yerli ve milli 6 akslı elektrikli lokomotifi olacağını duyurdu.
ELEKTRİKLİ VE DİZEL-ELEKTRİKLİ SEÇENEKLER
Projeye ilişkin açıklamalarda bulunan Uraloğlu, yeni lokomotiflerin hem elektrikli hem de dizel-elektrikli versiyonlarının üretileceğini belirterek, “Türkiye’nin en güçlü elektrikli ve dizel elektrikli lokomotiflerini üreteceğiz” dedi.
7,2 MEGAWATT GÜÇ HEDEFİ
Konsept ve ön tasarım aşamalarının tamamlandığını aktaran Bakan Uraloğlu, CoCo tipi elektrikli lokomotifin, 4 akslı E-5000’e göre yaklaşık yüzde 50 daha fazla güce sahip olacağını ifade etti. Tasarım hedefinin 7,2 megawatt güç olduğunu vurguladı.
SINIFININ EN GÜÇLÜSÜ
Dizel elektrikli versiyonun 3 bin 750 beygir gücünde tasarlandığını belirten Uraloğlu, bu modelin sınıfının en güçlüsü olacağını söyledi. Hem elektrikli hem de dizel elektrikli versiyonlar için boji ve şasi alt ana aksamlarının ortak tasarlandığını kaydetti.
YERLİ ÜRETİM VE MÜHENDİSLİK VURGUSU
Modüler tasarım sayesinde üretim süresinin kısalacağını ve maliyetlerin düşeceğini ifade eden Uraloğlu, E-5000’de kazanılan teknik tecrübelerin bu projeye aktarıldığını, aynı ürün ailesine ait parçalar kullanılarak yedek parça çeşitliliğinin de azaltılacağını açıkladı.
“SEKTÖRÜMÜZÜN SEMBOLÜ OLACAK”
Yeni ana hat lokomotifinin Türkiye’de sınıfının en güçlüsü olacağına dikkat çeken Bakan Uraloğlu, “Bu lokomotif, ülkemizin demiryolu sektöründe geldiği noktayı gösteren bir sembol olacak. Sadece raylı sistemlerde değil, ileri mühendislikte ve yerli üretimde de geldiğimiz seviyeyi ortaya koyuyor” dedi.