USD
00,00
EUR
00,00
USD/EUR
1,000
ALTIN
0.000,00
BİST
0.000,00

2025 LGS: MATEMATİK ÖĞRETMENİ GÖZÜYLE BEKLENTİLER

2025 LGS: MATEMATİK ÖĞRETMENİ GÖZÜYLE BEKLENTİLER

Her yıl olduğu gibi bu yıl da öğrenciler, öğretmenler ve veliler LGS’nin nasıl bir yapıda olacağına dair merak içindeler. 2025 LGS’nin ipuçları, Milli Eğitim Bakanlığı'nın son dönem uygulamaları ve yayınlanan örnek sorular üzerinden yapılan değerlendirmeler ışığında şekilleniyor.

Bir matematik öğretmeni olarak özellikle sayısal bölümdeki sorulara odaklandığımda şu çıkarımları yapabiliyorum:

2025 LGS’de matematik testinin, beceri temelli sorulardan ziyade işlem yoğunluğu yüksek, dikkat gerektiren ve birden fazla kazanımı içinde barındıran seçici sorular üzerinden şekilleneceğini düşünüyorum. Özellikle son yıllarda yayımlanan örnek sorular ve çıkmış sınav soruları, öğrencinin sadece işlem bilmesini değil, işlemi doğru yerde, doğru yöntemle ve dikkatle uygulayabilmesini ölçmeyi hedefliyor. Bu da öğrencilerin "çok soru çözmekten" çok, "nitelikli düşünme ve yorum yapma" becerisine yönelmesini gerektiriyor.

Soru köklerinde "kesinlikle", "yalnızca", "her zaman" gibi mutlak ifadeler kullanılarak çeldirici gücü artırılmış seçeneklerle karşılaşmamız muhtemel. Bu tarz sorular, öğrencilerin dikkat düzeyini ve kavramsal bilgisini aynı anda sınamaktadır. Bunun yanında, grafik, tablo, günlük yaşamdan alınmış problem durumları içeren sorularla analitik düşünceyi öne çıkaran bir yapı olacağını da öngörüyorum.

Fen Bilimleri testinin de benzer şekilde analiz becerisi gerektiren, uzun metinli, bilgi okuryazarlığını ölçen sorularla şekilleneceğini düşünüyorum. Bu testte başarılı olmak için öğrencilerin ezberden çok neden-sonuç ilişkisi kurma, yorum yapabilme ve çıkarımda bulunabilme yetilerini geliştirmiş olmaları şart.

Sözel bölümde ise özellikle Türkçe testinin belirleyici olacağını söyleyebiliriz. Okuma-anlama, paragraf yorumlama, bağlamdan çıkarım yapma gibi becerileri ölçen sorular bu yıl da ön planda olacaktır. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde geçen yıl olduğu gibi bilgiye dayalı, kavramsal düşünmeyi gerektiren soruların devam etmesi kuvvetle muhtemel.

Sonuç olarak, 2025 LGS’de ezber değil; yorum, dikkat, analiz ve problem çözme becerilerinin öne çıkacağı, hem sözel hem sayısal alanda öğrencinin düşünme becerilerini derinlemesine sınayan bir sınav bizleri bekliyor. Öğrencilerimize sadece sınavda değil, hayatta da başarılar diliyorum. Unutmayalım: Matematik, sadece bir ders değil; düşünme biçimidir.

 

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ