<div>Hâlihazırda 1 milyon 34 bin 564 öğretmen görev yapıyordu.</div> <div>Bakanlık, öğretmen ihtiyacını belirlerken veriye dayalı planlama yapıyor. Norm kadrolar inceleniyor, alan bazlı ihtiyaçlar değerlendiriliyor ve öğretmen bulmada güçlük çekilen bölgeler önceliklendiriliyor.</div> <h3><strong>EN FAZLA KONTENJAN SINIF ÖĞRETMENLİĞİNE</strong></h3> <div>Atamada en yüksek kontenjan şu branşlara ayrıldı:</div> <div>Sınıf öğretmenliği: 4 bin 378</div> <div>Özel eğitim: 3 bin 87</div> <div>Din kültürü ve ahlak bilgisi: Bin 802</div> <div>Okul öncesi: Bin 321</div> <div>İngilizce: 757</div> <div>2003–2025 yılları arasında kamuya 821 bin 351 öğretmen atanmıştı. Bugünkü 15 bin atama ile bu sayı 836 bin 351 olacak. Bu rakam, mevcut öğretmen kadrosunun yaklaşık yüzde 80’ini oluşturuyor.</div> <div>MEB, bazı alanlarda öğretmen ihtiyacının düşük olduğunu, bazı alanlarda ise mezun sayısının mevcut ihtiyacın üzerinde olduğunu belirterek atama planlamalarını buna göre sürdürüyor.</div>