<h3><strong>50.YIL ORTAOKULU’NDAN FARKINDALIK ÇALIŞMASI</strong></h3> <div>Okul yönetimi tarafından hazırlanan afişler, okuma köşeleri ve öğrencilerin ilgisini çekecek görsel materyallerle, kitap okumanın önemi okulun her alanında vurgulandı.</div> <div>Okul Müdürü Abdulselam Lale, LGS’nin bir kez daha çok net bir gerçeği ortaya koyduğunu belirterek, “Bir öğrenci matematikte ya da fen bilimlerinde ne kadar iyi olursa olsun, soruyu anlayamıyorsa başarılı olması mümkün değil. Tüm derslerin ortak noktası okuduğunu anlamaktır” dedi.</div> <div>Okuduğunu anlama becerisinin son sınıfta kazanılacak bir alışkanlık olmadığını vurgulayan Lale, bu sürecin ilkokul birinci sınıfta başladığını ifade etti. “Çocuklarımız küçük yaşlardan itibaren nitelikli kitaplarla tanışmalı, hikâyelerle büyümeli. Kelime hazinesi gelişmeyen bir çocuğun düşünce dünyası da sınırlı kalır” diye konuştu.</div> <div>Okulda oluşturulan okuma alanları, kitap temalı afişler ve öğrencilerin dikkatini çekecek görsel düzenlemelerle okuma kültürünün canlı tutulduğunu belirten Lale, kitap okuyan öğrencileri maça çıkmadan önce antrenman yapan sporcuya benzetti. “Kitap okuyan çocuk daha hazırlıklıdır, daha güçlüdür. Bu yüzden öğretmenlerimizin dilinden düşmeyen tek bir cümle var: Kitap okuyun” dedi.</div>