<div>VİMER; vergi kayıp ve kaçağı ihbarları, borç ve sonuç sorgulama, uygulamalara ilişkin bilgilendirme ve mükellef taleplerinin ilgili birimlere yönlendirilmesi gibi birçok hizmeti tek merkezden sağlıyor.</div> <div>Gelir Vergisi beyan dönemlerinde, 60 yaş ve üzeri, engelli veya sağlık sorunları nedeniyle vergi dairesine gidemeyen mükellefler için ikametgâhta beyanname alımı randevuları da oluşturuluyor.</div> <h4>Ayrıca, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın yapay zekâ destekli Dijital Vergi Asistanı GİBİ üzerinden yapılan yönlendirme ve bilgilendirme hizmetleri de VİMER kapsamında yürütülüyor.</h4> <div>Kamu hizmetlerinin dijitalleşmesine katkı sağlayan çalışmalarıyla uluslararası alanda da dikkat çeken VİMER, Yunanistan’ın Loutraki kentinde düzenlenen dünya finallerinde “En İyi Kamu Hizmeti” kategorisinde dünya ikincisi oldu.</div> <div>Batman Defterdarlığı ise kentte VİMER aracılığıyla iletilen 216 mükellef başvurusunun sonuçlandırıldığını açıkladı. Defterdarlık, vergi mevzuatıyla ilgili bilgi ve destek almak isteyen vatandaşların Alo 189 hattını kullanarak VİMER’e ulaşabileceklerini duyurdu.</div>